+34 972 136 057
Escola d'Esquí - Vertical Emotions: 629 216 507

Activitats

Senderisme familiar entorn de Vallter

• Descobreix les rutes de senderisme que ofereix l’entorn de Vallter

L'estiu a la muntanya presenta l'escenari perfecte per practicar el senderisme en família. I en el cas de Vallter, la zona no podria ser més idònia per a dur a terme aquesta activitat, ja que compta amb rutes de nivells de dificultat per a tothom.

L'estació de Vallter es troba en el cercle d'origen glacial de Morens – Ull de Ter, una situació que permet gaudir de paisatges únics i excepcionals del Pirineu.

Es recomana portar calçat i roba adequada per fer activitats de muntanya, ja que s'ha de tenir en compte que s'està a alta muntanya. Els canvis de temps poden ocórrer en un espai de temps molt curt, es recomana consultar prèviament les condicions meteorològiques. És responsabilitat de tots conèixer els imprevistos que poden sorgir durant l'excursió.

Les rutes de senderisme que es poden fer entorn de Vallter són aptes per a adults i infants, amb una dificultat baixa-mitja. Es proporciona un mapa amb itineraris marcats.

• Mapa de rutes de senderisme familiar

• Rutes de senderisme amb sortida des de la cota 2.535 del Telecadira Jordi Pujol

El Clot

Desnivell: -320 m                                           Dificultat: Fàcil

Longitud: 1,88 km                                          Temps aprox.: 50 min

Sortim del telecadira en direcció est, amb les vistes de la Portella de Mantet i el Plans de Campmagre davant nostre.

Comencem a baixar per a pista del Clot amb el Puig d'Ombriaga sempre a la nostra esquerra fins a arribar a les Fonts de Morens, en aquest punt sortirem de la pista del Clot i entrarem en uns plans que emboquen a la riera de Morens on baixarem resseguint la riera i contemplant els salts d'aigua i la tora blava que creix a les seves bores.

Arribarem a la bassa de Morens, que rodejarem per tornar a agafar la pista del Clot que ens portarà als peus de l'estació de Vallter.

Barquins

Desnivell: -320 m                                           Dificultat: Fàcil

Longitud: 2,26 km                                          Temps aprox.: 55 min

Des del telecadira començarem a caminar en direcció sud, al nostre darrere ens quedarà el cim del Bastiments, muntanya més alta de la zona, amb els seus 2885 m, mirador del Pirineu Oriental.

Davant nostre ens quedarà el Gra de Fajol, i tot seguit arribarem fins al naixement del Ter, indret que dóna nom a la Vall d'Ull de Ter. Baixarem per una petita vall fins que arribarem als plans on trobem les runes de l'antic Refugi d'Ull de Ter, primer refugi de la península Ibèrica i segon del Pirineu.

En aquest punt agafarem un camí en direcció nord-est que ens portarà fins a la pista de Barquins, que resseguirem fins a arribar a un bosquet de pins on ens endinsarem. Sortint del bosquet ja tindrem davant l'estació de Vallter, només haurem d'acabar de baixar fins a l'estació.

El Refugi Vell

Desnivell: +43 m -438 m                             Dificultat: Mitja

Longitud: 4,8 km                                          Temps aprox.: 1 h 15 min

Des del telecadira començarem a caminar en direcció sud, al nostre darrere ens quedarà el cim del Bastiments, muntanya més alta de la zona, amb els seus 2885 m, mirador del Pirineu Oriental.

Seguirem baixant per un corriol que surt des del refugi en direcció sud-est, que després d'uns giravolts en portarà fins al Pla de la Calma i l'actual Refugi d'Ull de Ter, rodejarem el refugi i agafarem un corriol en direcció nord i marcat amb pintura blanca i vermell, és el GR-11 o camí transpirinenc. El resseguirem, sempre a les faldes del Puig dels Lladres, fins a arribar a la carretera d'accés a Vallter.

Mirador de la Costa Brava i baixada per Pista de l’Estadi (2.535 m)

Desnivell: 335 m                                            Dificultat: baixa

Longitud: 1.950 m                                          Temps aprox.: 50 min

Arribada amb telecadira a la cota 2535m a davant de la Cafeteria Les Marmotes, trobem el mirador de la Costa Brava. Baixada per la pista que serpenteja per sota el telecadira i passant per el costat del llac artificial que queda al costat esquerra de la pista fins a arribar a la base de l’estació.

Naixement del Ter i baixada per Pista Bac-Barquins

Desnivell: 335 m                                           Dificultat: baixa

Longitud: 1.900 m                                         Temps aprox.: 50 min

Arribada amb telecadira a la cota 2535m. Seguint recte a l’arribada del telecadira, trobem un camí planer que ens portarà al naixement del riu Ter caminant uns 150m. Des d’aquí podem continuar baixant per la pista que ens portarà a les runes de l’antic Xalet per continuar per la pista que baixa paral·lela al remuntador fins a la base de l’estació

Naixement del Ter i baixada per Pista del Xalet d’ull de Ter

Desnivell: 535 m                                              Dificultat: baixa

Longitud: 2.500 m                                           Temps aprox.: 1’.5h

Arribada amb telecadira a la cota 2535m. Seguint recte a l’arribada del telecadira, trobem un camí planer que ens portarà al naixement del riu Ter caminant uns 150m. Des d’aquí podem continuar baixant per la pista que ens portarà a les runes de l’antic Xalet per continuar per la pista que baixa en direcció al Xalet d ’Ulldeter seguint per la base del Gra de Fajol la ruta del GR-11.

Coll de la Marrana i Bastiments (2.874 m)

Desnivell: 340 m                                        Dificultat: mitja

Longitud: 1.650 m                                      Temps aprox.: pujada 1.30 h

Un cop a l’arribada del telecadira, ens dirigim cap al naixement del riu ter. Tot seguint el GR11 que ens acompanyarà fins al Coll de la Marrana. Un cop allà girem a la dreta i comencem a pujar el Bastiments sense seguir cap camí en particular ja que no hi ha cap senda marcada, fins arribar a un punt on la pujada ja es mes forta. Seguim fins arribar a la primera creu, i en direcció oest arribem al cim de Bastiments. Des del pic divisem l’estany de Bacivers i els estanys de Coma mitjana i si mirem en direcció oest, observem el pic del Freser i el Pic de l’infern.

Coll de la Marrana i Gra de Fajol (2.708 m)

Desnivell: 175 m                                         Dificultat: mitja

Longitud: 2.300 m                                     Temps aprox.: pujada 1.30 h

Un cop a l’arribada del telecadira, ens dirigim cap al naixement del riu ter tot seguit el GR11 que ens acompanyarà fins al coll de la marrana. Un cop allà girem cap a l’esquerra (direcció sud) i seguim el corriol que ens portarà fins al gra de fajol gran. Fent l’ascensió tindrem una molt bona vista sobre la coma de l’orri i el Puig de Pastuira. Un cop a Dalt, la vista del Bastiments i la zona de Vallter es espectacular. En direcció est, s’observa el Gra de Fajol petit, que es accessible tot seguint la carena.

• Rutes de senderisme amb sortida a la base de l'estació (pàrquing cota 2.100)

Portella de Mantet (2.400 m)

Desnivell: 248 m                                       Dificultat: baixa

Longitud: 2.000 m                                    Durada: 1.30h aprox.

Sortirem des de la cafeteria de l’estació per dirigir-nos en direcció NE cap al pla de la portella. Quan arribem al Pla de la Portella seguim en direcció NE fins a trobar el torrent o Clot de la Portella que agafem i per dins sense pèrdua ens portarà fins a la Portella de Mantet a la cota 2411m just a la frontera interestatal, comarca del Conflent de la Catalunya Nord. Si mirem en direcció E podrem veure l’emblemàtic pic del Canigó.

Volta al Pic de la Dona (2.704 m)

Longitud: 7.5 km                                              Dificultat: mitja-alta

Durada: 2.30 h                                                 Desnivell: 575 m

Itinerari circular per l’entorn el circ de Morens presidit pel pic de la dona. La ruta s’enfila a la Portella de Mantet, pas natural cap el Conflent i careneja fins a fer el pic de la dona i cim bessó del pic de Bacivers. El retorn es realitza per l’ample coll de la geganta baixant fins el fons del circ de Morens, actualment son les pistes d’esqui de Vallter. Durant el recorregut es molt fàcil veure isards, voltors i marmotes entre d’altres de la fauna d’alta Muntanya.

• Punts d'interès

L'esperó muntanyenc (delphinium montanum)

És una planta endèmica de Catalunya que està catalogada com a amenaçada. La població coneguda d’aquesta espècie al Ripollès es troba a la riera de Morens (Vallter).

Tora blava (Aconitum napellus)

Es considera la planta més tòxica d’Europa i la podem trobar als Pirineus en abundància. Una planta molt maca però molt perillosa. Mireu-la però no la toqueu!!

Antic Xalet d’ull de Ter

Obert el 25 de juliol de 1909 essent el que es considera el primer refugi de muntanya d’Espanya. D’ estil noucentista, dinamitat pels franquistes durant la guerra civil per tal que no s'hi aixopluguessin els maquis.

Circ de Morens

Està emmarcat pel pic de la Dona a l'est (2.704 m), el pic de Bastiments (2.881 m) al nord, i el Gra de Fajol  al sud-oest. Aquests estan separats pel coll de la Marrana (que separa el Gra de Fajol Alt del Pic de Bastiments), que dóna accés a la vall del Freser.

La Ruta del Ter

És una ruta a peu o en bicicleta  creada pel Consorci del Ter que uneix els Pirineus i la Costa Brava, mitjançant un itinerari que ressegueix el curs del riu Ter i que travessa cinc comarques de Catalunya.

Pujada ciclista al port de muntanya Setcases – Vallter

Es tracta d'una gran ascensió digne de qualsevol volta ciclista amb senyalització vertical al llarg de tota la pujada. Distancia: 12,2km Pendent mitjana: 7,4% Rampes prop del 15

Mirador-Balcó de la Costa Brava

Permet contemplar en dies de bona visibilitat una panoràmica única i excepcional de la franja de costa i de la badia de Roses (Costa Brava)

FGCALTRES WEBS D’FGC TURISME
Reservar a Vallter
Top
x
CLUB PIRINEU 365
Introdueixi el número de localitzador i el correu electrònic per consultar la seva reserva i poder cancel·lar-la o modificar-la.